onsdag 21 januari 2009

2 UTMÄRKELSER

Jag blev sååå glad när jag fick veta att jag fått 2 UTMÄRKELSER!!

En från min goda vän inknit! Motiveringen gjorde mig jätteglad =)) TACK VÄNNEN! Jag vill gärna skicka den tillbaka till dig....fast du redan har en!


& en från Pärlmudden

Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av
utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya
vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig.
Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare.
Lycka till!

JAG SKICKAR UTMÄRKELSEN VIDARE TILL JUST DIG, SOM LÄSER DETTA! Du är värd den och jag har svårt att skicka den vidare till någon specifik eftersom alla redan fått!! Det finns ju många bloggkompisar, som jag besöker och jag tycker att ni är helt UNDERBARA!! Jag blir så inspirerad av alla era bloggar. Mer än ni anar....


Sen tillbaka till verkligheten...vakna tidigt i morse med världens förkylning på G...höll på att börja gråta!! VILL INTE BLI SJUK IGEN!! Jag fattar inte vad som händer?? Jag som alltid står på benen och som aldrig är sjuk! Första 2-3 åren jag jobbade på mitt nuvarande jobb - hade jag inte en sjukdag. Alla sa: -Hur kan du vara frisk jämt, du som har småbarn?? Men jag har en filosofi..har känt mig stressad och överhopad hela sista året och det speglar sig förmodligen i immunförsvaret! Man blir mer infektionskänslig och mottaglig för än det ena - än det andra. Som liten va jag ett "öronbarn" med hela somrar med öroninflammation. Plaströr som opererades in och ut. Polyper som opererades bort - glömmer det aldrig, liten som jag va. Sen i tonåren blev jag "ett halsbarn" den ena halsflussen övertog den andre. Kunde ha 5-7 på ett år! Sen när vi började diskutera operation - dvs ta bort halsmandlarna, så slutade det abrupt. Det är jag glad för... Sen har jag väl fått starkt immunförsvar av alla baciller som man tar emot av barnen, genom dagis och skola. Men nu är det som om det har vänt igen??

Är det någon som känner igen sig?? Jag är inte sjukskriven ännu och jag har som mål att ta mig till jobbet i morgon, trots att jag har lite feber och värk i hela kroppen, sen är jag ledig på fredag. Ekonomin tillåter INTE att jag stannar hemma och jag har helt enkelt inte råd. Och tyvärr är det alldeles för många som redan kommit till arbetet, trots att de varit förkylda och småsnurvliga. Men vad ska man göra??

Nu har jag ältat färdigt! Tack för att du lyssnade, på en gnällig & förkyld Annika
Kramisar till er!


9 kommentarer:

in-knit sa...

Känner igen mig precis!
Öroninflammationer och bortopererade polyper, halsfluss på halsfluss och slutligen körtelfeber på gymnasiet. Efter det - nada. Någon liten snörvlig förkylning och de senaste året en lunginflammation. Som någon vis person sa: Det som inte dödar det härdar!
Krya-på-dig-kramar!

Mia stickar sa...

Hoppas det ger sig så du blir bättre snart! Krya på dig!

Samtal från min trädgård sa...

Du ska var sjuk, när du är sjuk, annars blir det bara mera långdraget. Fast jag håller fullkomligt med dig i dina reflektioner över, när man blir sjuk och inte. Det är samma sak som att man alltid blir sjuk i början på sin semester, innan hade man ju inte tid....! Och det finns forskning som visar att stress sänker immunförsvaret fick jag höra på en föreläsning.

Anonym sa...

Ja du det där känner jag igen.
dom tog bort mina halsmandlar när jag var 10 år...på gott å ont.

Jag har något till dej på min blogg.

Ha det gott !

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen!

Anonym sa...

hejsan
har något till dej på min blogg
kramizar L

Anonym sa...

hejsan har något till dej på min blogg
kramizar G

Anonym sa...

hejsan
har något till dej på min blogg
kramizar G

Linda sa...

Krya på dig!