tisdag 27 januari 2009

Äntligen MÅNDAG


Måndag - härliga måndag!! Det är många gånger veckans bästa dag, enligt mitt tycke! Så där varannan veckan ungefär.... Jag har jobbat lördag-måndag och är ledig i morgon tisdag och det är såååå skönt. Man får vara lite för sig själv - alla tjejerna är i skolan, jag & gubben är själva och för det mesta blir det en lite tur till staden!

Min förkylning - blev det inte mycker mer med MEN jag vill passa på att tacka för alla uppmuntrande kommentarer! TACK! Det va nog därför jag blev piggare igen....

Just nu - är allt så rörigt på jobbet. Efter vårt möte för någon veckan sen, vändes allt upp och ned - vi ska få ett nytt planeringssystem och jag blev utsedd till en av gruppens planerare. Jag ÄR redan idag och sen -03 planerare i vår grupp, men nu ska ett nytt system per data in och efter mötet började jag fundera på om jag skulle hoppa av! Inte för att jag är rädd för att ge mig på något nytt - utan för att jag tycker det är hög tid att andra får känna på det omäktigt stora ansvar, man har som planerare! Och sen får jag erkänna, att jag känt mig på gränsen till utbränd....hela hösten har jag varit sååå urbota trött och inte förstått varför. Ena infektionen har avlöst den andra och jag va ju sjukskriven i hela december. Jag har inte kunnat släppa "jobb-tänket" när jag gått hem från jobbet, utan grubblat vidare....inte bra!

Jag har avsagt mig mitt planerarskap och bollat vidare till någon annan...chefen, tyckte jag va som klippt och skuren för uppgiften MEN förstod oxå varför. Så det känns helt OK nu...

Jag har genom Knitting Daily fått en jättefin mailkompis från Silver Hill - Canada som heter Sharon. Vi har såklart stickningen gemensamt och tänk att hon förstår min knackiga skolengelska (hon skrev till och med att den va bra och att hon visste vad hon talade om, eftersom hon undervisat i detta!). Jag behöver verkligen förbättra min engelska.... Hi, Sharon if you read this! (jag vet att hon kikat in på bloggen...*ler*)
Nu blir det en film+stickning en stund innan jag kramar kudden!
Kramisar Annika


2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så klok du är som säger ifrån i tid. Va rädd om dig!

Samtal från min trädgård sa...

Du är ju jätteklok, som kan och vågar säga ifrån. Och du har precis rätt i, att man ska bromsa i tid, annars är det raka vägen emot väggen, och den är hård vill jag säga!