söndag 31 maj 2009

Inget är väl som en SÖNDAGSKVÄLL efter jobbhelg....

Så är det verkligen...man har jobbat hela helgen, sent i säng och upp i ottan och iväg till jobbet. Sen när söndagen kommer, så andas man ut....i och för sig arbetar jag i morgon oxå, men kväll och börjar inte förrän 13:45 och det betyder en hel förmiddag, för oss själva...mysigt!!
Idag är det MORS DAG!! Grattis alla MAMMOR!! Jag köpte SVENSKA FLAGGAN för 10:- på Netto härom dagen och den kom till nytta redan idag =)) Man får ta det man har!Visar några färdiga mössor, som jag gjort i vintras....gillar speciellt den med flätor...
Jag har grubblat och grubblat, på VAD som ska tillverkas härnäst och kan inte bestämma mig! Som jag skrev i tidigare inlägg, finns det miljoner saker jag vill göra MEN jag vill göra något som behövs och kommer till användning! Har oxå konstaterat att jag är en notorisk SJALSTICKERSKA & SJALVIRKERSKA!! Älskar sjalar i alla modeller och hur jag än vrider och vänder på det, som hittar jag ett underbart sjalmönster och det är just vad jag nu startade upp i går kväll efter mycket noga övervägande! En gammal gammal bok, som är inhandlad på Kupan för 5 kr - modell virkad, start i nacken och utåt spetsen!
Nu ska det duschas tjejer!
Kramis alla mammor och alla ni andra oxå för den del.... Annika





5 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Hej Annika!!
Jag hade tänkt bjuda på en traderaauktion som du hade... Missade det hela med 3 minuter..... Hade lagt auktionen i minneslistan, men satt här o slösurfade runt bland olika stickbloggar o glömde tiden...
Det var ett vinrött garn som hette nåt på f... Är det ett bra sjalgarn, eller??
KRAM

Mia stickar sa...

Fina mössor!

in-knit sa...

Jättefina mössor!
Har du något grundmönster du kan dela med dig av, eller du har det i huvudet?
Kramar
Ingrid

Eva i Halmstad sa...

Hej
så söta mössor du gjort, blommorna blir så rätt.
Ha de så gott på dej.
Eva

Eva sa...

så fina mössor,blommorna är pricken över i:et.
säger som Ingrid,var hittar man den
beskrivningen ?????????

Ha det gott !