fredag 8 maj 2009

En liten fågel kom...

Måste ju förklara bilden i förra inlägget - när maken står med en liten pippi och pussas! Vi va inne och städade, förra helgen jag va ledig och jag dammsög och rätt som det va ....en fågel flög rakt in i vardagsrummet och pang, in i rutan! Hittade lilla pippin under bordet, helt chockad....vi trodde den brutit både ben och vingar! Gubben tog den i handen (innan katten hann fram) och den betedde sig mkt märkligt. Gapade som om den ville ha mat - verkade helt förlamad. Men sen rätt som det va klättra lilla pippin upp på fingret och va precis som vanligt. Förmodligen blev den chockad och sen i nästa ögonblick flög den ut genom dörren. En minut senare, hittar jag en annan liten pippi i köksfönstret....2 fåglar på en dag....under alla år! Märkligt! Förmodligen små pippi - ute på sin första flygtur??





Nu är det ledig helg igen...härligt! Jag har ägnat veckan åt att sy lite - hämtade upp min symaskin från källaren och tänkte att jag kanske kunde hinna...


Har även färdigstället en enkel stickad sjal med stora stickor...limegrön och mjuk & gosig! Men tyvärr har jag inte fångat den på bild ännu....


Ha nu är härlig helg! Kramis Annika

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Va duktig du är och fint blev det! Jag ska göra arbetsbyte med en kompis, hon syr stickfodral till mig och jag stickar till henne!

Pärlmudden sa...

Trevlig helg!!
Vilket fint stickfodral du gjort. Tänk den som kunde sy så fint ändå. Jag + symaskin= En hemskans massa svordomar....
KRAM