fredag 29 maj 2009

BLOGGTORKA....

Hejsan...ja, det va ett tag sen, men det har stått helt still på bloggfronten och jag bara jobbar just nu känns det som! Men våren är här och det är en helt underbar tid.

Barnen har bara några veckor kvar i skolan, de 2 äldsta har otroligt mycket prov och arbeten som ska bli färdiga - enormt tryck, allt på en gång. Man undrar hur lärarna tänker när de får 4 prov, under en och samma vecka och dessutom en "friluftsdag" i naturen under åska och regn... Det finns inga dåliga väder - bara dåliga kläder!! JO, VISST men försök få på en 15-åring - regnställ, sylvest och gummistövlar!!! Hör av er till mig, du som lyckas!! Jag gör det INTE!! Utan en dygnsur - iskall, trött och sur tonåring - fick jag hem i em istället....-...å sen sa lärarna, börjar det åska mer, får vi lägga oss ner på marken, så inte vi blir träffade av blixten!!! KUL!!Vi va även på föräldrar/elev information/möte - härom veckan. Mellantjejen Moa ska börja högstadiet till hösten. Ny skola osv... Rektorn skryter med sin skola, som under senaste 2-3 åren genomgått (och genomgår fortfarande) en helrenovering. Eleverna har fått "tycka till" om skolmaten och han va stolt att kunna redovisa att de flesta tycker skolmaten är toppen!!


Vilken skolmat äter min 15-åring UNDRAR JAG??? Jag har aldrig hört att tex. -Vilken god mat vi fick idag - eller -Åh, va mätt jag är för idag fick vi så god mat!! ALDRIG!! Istället redovisas vilken otroligt illasmakande, snålt tilltagen eller annat negativt om denna mat!! Jag bara undrar om hon verkligen äter i samma matsal som rektorn pratar om??? Eller är det bara TYPISKT tonåring?? Förmodligen.... Det är inte lätt att göra dem nöjda...det vet väl jag!

Natti natti Kram Annika


2 kommentarer:

Anonym sa...

Bloggtorka, ja det vet jag vad det är, men det är desto roligare när man får tillbaka lusten. Lusten är viktig, det går inte att skriva om man inte känner för det, det blir bara skit.
Det här med skolmaten känner jag igen, min äldsta går i sjuan, i deras skola åt man på en lunchrestaurang i närheten som bara serverade barnen rester. De får nu sin mat i klassrummen från en cateringfirma. Den lille som går i fyran tycker inte heller om sin skolmat, fast i hans skola har de en kock som lagar underbar mat, jag har varit där och ätit flera gånger, så nog är barnen väl griniga när det gäller maten ibland.

HexagonLady sa...

Hejsan, ag önskar att jag kunde sticka så bra!. Jag har testat, så jag vet att det är svårt. Leja

www.123minsida.se/Galleri-Leja