lördag 7 februari 2009

BOKAT RESA

(bilderna är lånade från Apollo)


Vi skulle baaaara gå in och kika....! Gick in på resebyrån - för att drömma mig bort en stund! Fick hjälp av en mycket trevlig tjej och vi började jämföra. Vi har varit lite sugna på Egypten eller Turkiet och det visade sig att Turkiet låg lite bättre till, prismässigt....hur som helst, så slutade det med att vi hade bokat 2 veckor till Alanya/Turkiet i slutet på augusti. Jag är ute efter värmen och det lär vi få nu! Det som jag har känt när vi har varit iväg tidigare - är att tiden går alldeles för fort och nu har vi nästan 15 dgr på oss att utforska Alanya!



Allt gick så fort och det fanns bara 6 platser kvar på flyget....så istället för att avvakta, kan man inom en vecka ändra sig dvs öppet köp på resan...det är ju mkt finanser det handlar om (tänk va garn man kan få för de pengarna =)) MEN upplevelser KAN man inte ersätta med pengar.... Jag älskar solen och den kulturen utomlands...lite beroende vart man åker, men jag tar snällt seden dit jag kommer!


För övrigt så stickar jag på min Candle Flame och den är snart klar! Den är rosa (min favvofärg) med en silvertråd i och den är så rolig att sticka, men nu börjar jag märka att jag tog för kort rundsticka - 60 cm har jag men hade behövt 80 cm...men jag får klämma ihop det! Det dumma med rundstickor, är att man inte har koll på vilken storlek det är...man jämför ju givetvis, men jag har svårt att se exakt på storlekarna...sen kunde man ju haft ordning på sina rundstickor och förvarat dem i sin ursprungsförpackning, men eftersom jag i stort sett köpt alla mina stickor och tillbehör på loppis typ "Kupan" så har det blivit på det viset!


FREEDOM SPIRIT wool by Twilleys of Stanford

Är det någon som är intresserad av detta garn?? Jag har inte alla färger MEN några av dem...30 kr per nystan och då är det ett bra pris...det kostar 50-60 kr ute i handeln. Det är ju melerat och 100% underbart mjuk ull. Perfekt att tova eller som det är! Det är ett genuint kvaliteétsgarn och inte alls stixigt som en del ullsorter är! Om intresse finns, så hör av dig genom att lämna en kommentar eller maila virkasticka@gmail.com

Nu ska jag snart iväg och jobba - har kvällspass! Önskar er en underbart trevlig lördag! Kram Annika

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så härligt det låter! Var en vecka i Turkiet med syjuntan för några år sen och det var helt underbart!

Sunna sa...

Vi åkeer till Alanya varje år och bara älskar stället, helt underbart. packa inga kläder, du köper en ny garderob där

Anonym sa...

har varit till Alanya och Marmaris och jag tycker bättre om alanya...

Jag föreslår om det nu finns kvar att ni går på en resturan goch beställer Osmanisk kebab, jag har aldrig ätit nått godare...

Det är en gryta som står på en ställning och därunder själva karotten man ska äta ur ligger det och glöder medans man äter så det håller sig varmt...

Så är det ris och pommes förstås med...

Garnet ser härligt ut och jag tovar mycket nu så jag kan nog tänka mig att beställa senare i veckan då kassan har ökat lite *ler*

Jag kan lägga in på Dockmammans stickcafé på annonser så kanske det är fler som är intresserad om du vill...

Hantverksbutiken är inte riktigt i ordning än men det kommer så småningom det tar en himla tid...

<3<3 Kramar på "alla hjärtans dag" <3<3