torsdag 8 januari 2009

SKRIDSKOR...fort som f*n

Ja...det gäller att passa på!! Nu är kylan här, åtminstone för några dagar och då måste både skidor, pulka och skridskor fram!! Tjoho!! Men förra året hade vi ingen is...och fötterna på tjejerna blir större för var sekund. In till Maxi och hade tur som hitta ett par till tjejerna... 279 kr. Vi va på Intersport innan, för jag tänkte i mitt stilla sinne, att där om någonstans fanns säkert ett stort urval av just skridskor! Men ack, inte alls! Så urplockat och tomt på skridskor har jag inte sett någonstans...vidare till några butiker till men NIX...sen till Maxi och där fanns det minsann! Sanna ska åka skridskor med skolan på fredag, så det va snabba bud...

Vedpannan: kommer en "rörpulare" eller vad man tillhör för yrkeskategori, när man är expert på pannor! Vi har en sk kombipanna - ved/el/olja men oljetanken tog vi bort för något år sen...olja lär man väl inte köpa nånsin, så den monterades ner och vi fick lite extra utrymme i källaren! Han dyker upp i morrn kl 7 på morgonen, så det gäller att köra upp gubben (!) itid. Lilltjejen ska till tandis kl 8:50 så någon vidare sovmorgon blir det ändå inte....men sen...ska jag slå mig till ro - där jag känner för det - och bara lyssna på tystnaden...för vilket ös, det varit sista veckan, när alla är lediga (utom jag då!)! Jag ska lapa lugn och ro...

Nu blir det filmtajm och STICKNING såklart!
Kram Godingar! Annika

1 kommentar:

Linda sa...

Det är kul att åka skridskor, även om jag är helt urusel på det! Man får i alla fall skratta mycket när man försöker... :) Så synd att stickcaféet var på dagen, jag jobbar sena eftermiddagar hela våren (och sänder en elak tanke till min schemaläggare). Annars hade det varit jätteroligt!
Kram,
Linda