fredag 19 december 2008

JULHANDEL

För första gången på ca 3 veckor - va jag ute och handlade, sen jag blev sjuk! Mitt i julstressen...ligger lite efter med mina julinköp och det i sig, kan ju vara stressande... Min snälla mamma va och hämta lilltjejen när hon slutade förskoleklassen kl 13, så vi hade gott om tid på oss. Julmat och julklappar, va det som prioriterades! Vi kom hem vid 18 tiden och jag är väl van att vara i farten i vanliga fall - MEN jissses va urlakad jag va när jag kom hem! Så riktigt trött och värk i hela kroppen...utsugen på energi in i minsta cell!! Men lite middag till barnen och sen lite tv...natta lillan vid 21-tiden och somna hos henne (i hennes stenhårda säng!) vakna kl 03 och har inte kunnat sova mer....

Nu håller tjejerna på och förbereder sig för sista skoldagen innan jullovet och jag ska skjutsa Emma och Moa till skolan snart.... Till råga på allt känns det som att något nytt är på G och gror i mig...något mer förkylningsvirus som svider i näsan och jag är totaltäppt!! Är detta sant??? Jag har aldrig varit med om maken till sjukdomar på raken.. Hade tänkt mig att jag skulle hinna/orka en sväng in till staden och färdigställe julklapparna...men nu känns det inte som jag klarar det idag...

Nu har jag nog gnällt klart för den här morgonen...

Kramis på er och hoppas att ni slipper alla otäcka förkylningsbaciller!
Annika

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Kramisar till dig också, hoppas det inte är några nya baciller som gror och att du får vara frisk till jul! Känner igen berättelsen därnere om handarbetet genom barn och tonårstiden! Virkningen följde mig genom hela barndommen, dukar i massor! Stickningen kom inte in föränn i sena tonåren.

Anonym sa...

Åh, tack så mycket! Roligt att höra. :D Kram