söndag 11 januari 2009

SNABBVIRKAD SJAL/HALSDUK

Hade drygt 200 gram av Origin - ett dundermysigt tjockt ullgarn, ett öglegarn. Har sett en gosig sjal eller halsduk framför mig - när jag sett de härliga nystanen och häromkvällen svängde jag ihop en slags halsduks-sjal på 1½ timme. Den blev jättebred och nästan fööör bulsig...men ack, så gosig!(Tyvärr är bilden kass...tagen med mobilen i kvällsmörkret!!)

Ska snart åka och jobba kvällen men är ledig i morgon!

Här kommer lite frågor som ni gärna får svara på!

  • Vad har ni på stickorna eller virknålen??
  • Har ni något ni inspirerats av? I så fall vart/vad?
  • Vilket garn föredrar ni?
  • Är ni lika tokiga som jag?? Har med stickväskan överrallt vad jag går? (kan ju bli en sekund över och då åker den fram=)
  • Vilken tid på dygnet är ni som mest kreativa?
  • Vad är du bäst på att sticka/virka? (va inte blygsam nu....)
  • Vad har du fallenhet för...dvs återkommer du alltid till ex sjalar, sockor eller så...

Jättekul om ni vill stilla min nyfikenhet...!

Kram Annika

3 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Nu ska vi se.
På stickorna sitter ett par muddar som är beställde och givetvis därför inte funkar. Jag hatar att sticka på beställning, det ska bara bli.

Vad jag inspireras av, nätet, böcker och naturen, tv, ja det mesta här i livet. Men jag har upptäckt att mycket av det som jag ser på nätet som bara är ÅÅÅÅÅ blir aldrig att sticka.

Vad jag vill sticka nästa är nog ett par sockor, jag ska sticka höga höga sockor i st 45 till sonen.

Jag kommer inte ihåg resten av frågorna men en jättekram till dig.

Margita sa...

Vad har ni på stickorna eller virknålen??

För närvarande en hatt som ska tovas
Har ni något ni inspirerats av? I så fall vart/vad?

Alla bloggar på nätet och böcker som jag luras att köpa genom dessa bloggar

Vilket garn föredrar ni?

Ull!!!! helst förgarn men också alla dessa garner som mönstrar sig själv

Är ni lika tokiga som jag?? Har med stickväskan överrallt vad jag går? (kan ju bli en sekund över och då åker den fram=)

Ja kanske tokigare eftersom jag får nya idéer hela tiden släpar jag på massor av garn och stickor uti fall att.....

Vilken tid på dygnet är ni som mest kreativa?

Alla tider på natten drömmer jag om vad jag ska göra nästa gång

Vad är du bäst på att sticka/virka? (va inte blygsam nu....)

Sticka men jag har gått in för att lära mig allt så jag smygvirkar, påtar, nålbinder,krokar oh inte att glömma tvåändstickning


Vad har du fallenhet för...dvs återkommer du alltid till ex sjalar, sockor eller så...

För närvarande sockor men vantar eftersom det gär fort att förverkliga idéer på dessa.

Mia stickar sa...

Vad jag har på stickorna: En pippitröjja och en tröjja i bomull till mig, en kalendersjal, sockklubbens januarisockar och ett par pulsvärmare i falska flätor.
Inspireras mycke nu av andra blogar.
Jag har en stor förkärlek för mjuka garner!
Jag har ofta stickningen med mig som på jobbet exempelvis, man hinner ju några varv på lunchen.
Jag är nog bäst på att sticka slätstickning och göra nåt annat samtidigt, läsa tidningen, lösa korsord, se tv m.m.
SOckar har jag nog alltid återkommit till.
Jag är nog mest kreativ på kvällen när allt är lugnt. Men stickandan kan överfalla en nästan vilken tid på dygnet som helst!