tisdag 26 augusti 2008

TÄVLINGEN FORTSÄTTER

Hej och go kväll! Tävlingen (under 22 augusti) fortsätter och vilket gensvar jag fått av er underbara människor!! TACK!! Jag blir så glad.....!!! Tänkte att någon kanske va intresserad men det va några fler än så!!

Jag har ju bara fastnat i pärlandet och det är ju hur kul som helst! Skulle kunna hålla på dygnet runt men som sagt - jobbet behöver mig ibland och sömnen måste man ju ha....*ler* i alla fall liten stund!

I morgon ska jag på rättegång - inte lika kul, men jag känner att jag vill ge mitt stöd till min 4 år äldre bror - som vart utsatt för tortyrliknande misshandel nu i augusti! Ska börja med att berätta att min bror är alkoholist och vi har ingen vidare kontakt, tyvärr. Men att försöka ha en någorlunda bra kontakt med någon som har missbruksproblem - fungerar tyvärr inte och då valde jag att bryta. Med sorg i hjärtat såklart - men det va enda alternativet för mig. Han ringde i tid och otid.... men hur som helst förtjänar ingen den här behandlingen! De som gjorde det, hade fått för sig att detta va SS tecken, vilket de i själva verket INTE va. Det skulle förställa "vibbar" som va kring en symbol för kustjägarna, "en treudd" en hemmagjord tatuering.... Så i morrn vid kl 9 är det rättegång och jag min väninna (som även är min brors fd fru) ska dit. Blir några komptimmar där. Sen är det p-möte på eftermiddagen.

...men i mina tankar stickar jag och pärlar för fullt!! Ibland undrar jag vad människor som inte har någon passion/hobby gör?? Förmodligen fullt upp med allt annat, men tänk vad vårt handarbete förgyller tillvaron! Håller ni med??

Nu ska jag krypa mellan lakanen och försöka sova ("råkade" slumra en timme när jag kom hem från jobbet) men jag brukar aldrig ha några problem att sova ändå! Klubbad oxe,,,,kom jag att tänka på =))

Kram!
GLÖM NU INTE TÄVLINGEN I INLÄGGET INNAN!!

5 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Hoppas det går bra på rättegången. Alltid jobbigt när det händer anhöriga något, även om man inte har jättebra kontakt.
Klart att det är många som vill vinna i din tävling. Stickmarkörer är alltid bra att ha, och så var ju dina få fina också! Jag har kommit på att det är väldigt lätt att tappa bort markörer också....
Ha det bra!!
Kram

Lillan sa...

Usch så hemskt, jag läste artikeln...såna människor kan få för sig att göra de mest hemska saker...
Det är svårt att leva med missbrukare i sin närhet, en av mina tidigare pojkvänner var missbrukare och det var skitjobbigt att bryta all kontakt med honom men det var det bästa för mig...för jag insåg att jag kunde ändå inte hjälpa honom hur jag än försökte.
Hoppas det går bra och att de som gjorde det åker dit.
*kramar*

androidflickan sa...

Tänker på dig och din bror!
Du gör helt rätt! Pappa var alkoholist och min bror knarkade ihjäl sig. I dag är båda döda men om jag inte brutit med pappa så hade jag inte stått här idag med familj, utbildning och barn.

Behöver du stöd hör av dig, ibland kan det vara skönt att prata med någon som förstår fast inte känner en.

KRAM
Fnixen/Magdalena

Lillan sa...

Väskan kom idag! Tusen tack!!! Den var mkt finare i verkligheten än på bild :) nu blev jag ju ännu mer sugen att köpa en egen symaskin så jag kan sy massa saker :) kramar!

Anonym sa...

Åh, hoppas att det går bra på rättegången... Jag förstår ditt tänkande och din handling det är jobbigt när man måste välja bort människor från sitt liv fast det är ens egen bror, syster eller föräldrar osv...
Jag själv har måstat valt bort mina 8 syskon och mamma och hennes 2 bröder för mina morbröder har skadat min familj svårt och mina syskon och mamma hatar mig och min familj för att vi har anmält det...

Handlingarna av mina morbröder har gjort att både min äldsta dotter och jag har provat ta våra liv men nu har vi bestämt och fått lite styrka för att kämpa...

Jag tycker att du gör alldeles rätt i att hjälpa din bror i den här situationen för det skulle jag också göra om det är så att mina syskon behöver min hjälp, jag kan inte blunda om de visar att de behöver hjälp...

Så jag ger dig tänkande styrka och varma kramar för att du verkar var en god och mjuk människa och jag hoppas att det skippas rättvisa för din brors skull...

Kramar Dockmamman