lördag 14 juni 2008

ÄNTLIGEN SOMMARLOV!

Ja, så har tjejerna äntligen sommarlov! Och de är såååå värda det. Jag är så tacksam för att alla mina tre tjejer har relativt lätt för sig och inte några större bekymmer med skolarbetet...de har verkligen gjort ett JÄTTEARBETE hela läsåret! Igår morsen 8:30 infann vi oss i vanlig ordning i vår kyrka och när vi kom va det i stort sett redan fullt. Alla barn/ungdomar va så otroligt fina och visst är det speciellt med avslutningar i kyrkan? Jag blir alltid berörd. Stora tjejen slutade 7:an och det va enligt henne "inget speciellt", så efter deras cermoni hämtade jag hem henne. Sen blev det JORDGUBBAR & GLASS & GRÄDDE! MUMS!Sen till mina projekt!! Jag började med en V-sjal och va i stort sett klar med den och då ångrade jag mig och repade upp alltihop!! Garnet räcker ju så mkt längre då =)) Sen tog jag mitt underbara mjuka ullgarn - flerfärgat i glada färger "San Fransico" från Vartorfta och påbörjade en likadan sjal igen.

Jag "hittade" en sort av avklippta rundstickor - för en tid sen på Stadsmissionen - för 5:- Jättesmidiga att arbeta med - använder ALDRIG vanliga raka stickor, nu för tiden! Har man väl vant sig vid rundstickor, så känns de raka så himla otympliga. Rundstickor fungerar ju i alla arbeten, där man tidigare använt de vanliga stickorna.... Men den här varianten med två "halva rundstickor" har jag aldrig sett! Har ni??Nu sitter jag här och gapar stort (gäspar) har jobbat igår kväll - tillsammans med en helt "ny semestervik" och jag sprang benen av mig...skulle slutat vid 22 men kom inte iväg förrän 22:30. Sen upp i morse vid kl 6:00 och har slitit som ett djur hela dagen - ingen fikarast, ingen lunch och INTE EN MINUT ÖVER för att sätta ner rumpan. Sen fick jag gå kvar en halvtimme, för att få klart schemat för morgondagen.... Såklart gällde detta inte bara mig, utan mina UNDERBARA ARBETSKAMRATER oxå, som jobbade på som bara attan! PUSS PÅ ER!

Nu min vänner, ska jag ta mig en härlig dusch. Sen ska jag bänka mig i soffan med min V-sjal och sticka av bara sjutton! Jag har STICKABSTINENS.... KRAM

ANNIKA

10 kommentarer:

Marianne sa...

Håller med om att flexistickorna är underbara att sticka med. Finns att köpa bla. på Garnkorgen.

Jennie sa...

Jag stickar nästan uteslutande med flexistickor. Håller med, de är ju superfiffiga!

Britt sa...

Det finns inget finare än skolavsl. i kyrkan.Jag är lärare och har stått därframme med "mina" små, många många gånger. Tänk vad vi tränat för att sjunga fint!
Det är så otroligt vackert och stämmningsfullt.

Pärlmudden sa...

Vilken härlig sjal, ocg vilket underbart garn!!!
Vart har du hittat mönstret? Eller är det eget?
Visst är det underbart med skolavslutning i kyrkan. Då är det verkligen sommar!
Ha en härlig midsommar!!
Kram Pärlmudden

Monica Hansen sa...

Sådana stickor har jag inte sett förut, undras vad de är tänkta till?

Annars är det bara rundstickor här också numera, det är ju det bästa som finns för onda axlar m.m.

Trevlig blogg! Jag hittade hit från Annela.

Maggan sa...

Gud så häftig sjalen blir!! jätteläcker! Nu måste jag ju in på Vartofta och kolla lite ;)
Du, jag har taggat dej i min blogg... välkommen dit;)
Ha en fin midsommar!!

Garnängeln sa...

Hejsan!
Undrar om du har mönster till V-sjalen?
Var finns det att få tag på, om du har det skulle du vilja skicka det till mig?
Kramizar Garnängeln

Anonym sa...

Jesus vad du stickar människa! Själv har jag gjort klart min allra första svart-vita halsduk för inte så länge sedan och den är jag stolt över! Haha!

Ha det bra, hälsa till alla från mig. =)

Annika sa...

Hej och tack för att ni lämnar ett litet tass-avtryck i form av en kommentar!! TACK!

Pärlmudden och garnängeln:
Delvis har jag tagit mönstret från en gammal handarbetsbok från typ 70-talet, men själv justerat efter tycke och smak...mkt enkelt och samtidigt ett väldigt roligt mönster, som man inte tröttnar på. Tror det är 4 varv som upprepas och aviga varvet stickas alltid avigt. Om tiden tillåter, så ska jag lägga upp det här! Hav tålamod mina vänner =)

Anonym sa...

Vilken helt underbar sjal !!!!

Kram från Åsa ( alltid-stickning )