onsdag 11 juni 2008

KLASSBYTE TILL HÖSTEN!

Jag är så lättad!! Stora tjejen fick byta klass =) Som jag berättat tidigare, så deltog vi i "konferens" tillsammans med rektor, kurator, mentor, skolsköterska & dottern, jag och maken. Innan vi körde igång, så berättade rektorn att de redan beslutat att dottern FÅR BYTA KLASS! Det hela förlöpte då - självklart mycket mer sansat. Jag & maken va ju laddade till tänderna - men det behövdes ju inte.... Själva förarbetet va ju redan gjort, så att säga. Känns skönt och dottern känner sig hoppfull inför hösten. Rektorn poängterade att han hade en "hållhake" och det va att vi INTE skulle låta allt passera i det tysta. Dvs. till hösten ska de berörda tjejerna, 5 stycken plockas in, en & en och prata med trygghetsgruppen och förebygga att det fortsätter eller att det händer på nytt. Jag tror till och med - att tjejerna kanske inte ens är riktigt medvetna om va de gör/gjort! Kuratorn, menade att de måste få upp ögonen för sig själva och det håller jag med om. Trodde aldrig att min tjej skulle acceptera det - MEN det gjorde hon, och det är jag glad för!

I jobbet va jag ute på promenad härom dagen och naturen bjuder ju verkligen på sina egna vykort....eller hur?

Stickar, som sagt på en sjal i V-mönster....mönstret är taget från en äldre handabetsbok och är superenkelt. Stickar i mitt 1-trådiga mörkgrå ullgarn. Det är lite väl skört men jag hoppas att det håller i alla fall, som sjal. Kanske ska jag tova den?? Har inte mycket erfarenhet av det - men det är väl bara till att köra den i maskin och göra allt som man INTE ska göra med ULL =))

Hela söndagen tillbringade vi vid poolen....vi är ju så lyxigt lottade här i min lilla by, att vi faktiskt har en pool!! Det ligger bara ett stenkast från oss - så vi packade allt vi behövde för en heldag och begav oss tidigt iväg och bänkade oss! Helmysigt - från morgon till kväll, så nu är vi bruna och fina. Gubben blir ju inte brun han blir svart!! medans jag får kämpa för att bli lite ljusbrun - bränner mig lätt osv....men i år märks det att vi va på Grand Canaria, lagt grunden och har inte alls bränt mig - mer än lite lätt! Är noga med att smörja in mig med hög solskyddsfaktor såklart!


Idag är det blåsigt och molnigt! Regnade faktiskt i natt och det behövdes verkligen. Har två lediga dagar framför mig - känns helt fantastiskt men jag måste försöka göra lite "nytta" oxå. Idag har vi tid på barnmottagningen för yngsta dottern, som går på kontroller pgr av att när hon föddes andades hon i avföring i fostervattnet. Det va riktigt KRIS men där satte verkligen sjukvården in alla sina insatser och hon flögs med helikopter härifrån Kalmar till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Stockholm - nedsövd i respirator. Hon hade kraftig syrebrist och man va såklart rädd för att hon tagit skada av detta - men jag tackar min lyckliga stjärna för att hon INTE gjorde det! Hon är den underbar, liten intelligent & pigg tjej idag, som inte visat något som helst tecken på det! Därav döpte vi henne till Emma Astrid Madeleine - som en påminnelse om hur skört livet är och ett sätt att komma ihåg allt fint Astrid Lindgren gjort för våra barn - inte bara i sina böcker/filmer UTAN oxå skänkt massor med pengar, så man kunnat bygga upp ett helt otroligt proffsigt BARNSJUKHUS!

Må så gott mina vänner! Nu ska jag "göra nytta"! KRAM Annika

Inga kommentarer: