tisdag 20 maj 2008

JAG ÄR RIKTIGT FÖRBANNAD!

Glömde för en stund HUR FÖRBANNAD jag är!!! Över de ännu en gång - höjda BENSINPRISERNA!! F-n 13:50 :- för en j-a liter!!! Hur har vår kära (menar tvärtom) regering tänkt att vi "vanliga" svensson, som dessutom bor på landet och har en bit till affärer och framför allt TILL ARBETE - ska överleva??? Jo, de tänker att höjer vi bensinen lite till, så sparar vi vår miljö! Jo, du kyss mig i ars......! Jag måste lik förbannat ta mig till jobbet 3,5 mil ca, enkel resa - jag kan tyvärr (och hinner inte) cykla och värna om miljön! Jag kan inte få någon som bor på min ort, att börja på mitt jobb, så vi kan samåka! Eller åka buss - den går ju nästan två ggr per dag - men det passar tyvärr inte mitt schema alls.... Men jag värnar om miljön på miljoner andra sätt!!! Men ändå ska vi vanliga människor STRAFFAS!! Och det skulle förvåna mig om det inte höjs ytterligare till semestrarna så att "Svensson" verkligen inte har råd att åka någonstans ALLS!! Men man blir väl lycklig och avslappnad av att sitta hemma och känna hur MILJÖVÄNLIG man är!! Eller?? Och framför allt BARNEN blir ju så glada - att mamma & pappa är så duktiga och sparar bensin..... Fy!

Nu har jag öst lite galla över detta återkommande ämne och missförstå mig rätt - jag tänker VÄLDIGT MYCKET på vår miljö MEN ge oss vanliga dödliga ett alternativ....inte svindyra elbilar och ETANOL ska vi bara inte prata om!! Under vilka förhållanden arbetar de stackare som framställer etanolen, till oss rika (jaha, nu blev jag rik helt plötsligt!)!!?? Det är ju allmänt känt att såååå himla miljövänligt är det nog inte i alla fall! Men det får väl bli en utbuuad cykelsemester för min del! Jag ska ju till Göteborg i mitten på juli - så vi får väl börja cykla nu!!

Tack för ordet! Vad det gäller detta ämne är jag BENHÅRD (inte behå)....

Kram mitt i ilskan (till alla - utom de som på något sätt är inblandade i denna våldsamma höjning av bensinen!) PUNKT!

3 kommentarer:

Lillan sa...

Ja det är sjukt som fan, dom tänker inte på hur vi som bor på landet ska klara oss. Fan det kommer ju inte löna sig att fara och jobba tillslut för alla ihoptjänade pengar kommer gå åt till bensin för att ta sig till och från jobbet. På nåt sätt kan jag känna att det vore mer rättvist om de höjde priset inne i storstäder och så, där folk faktiskt inte behöver bilen, dom kan åka buss/tunnelbana mm . Men precis som du säger, det funkar inte att åka kollektivt när man bor på ett ställe där bussarna bara går ett par gånger om dan, och inte alls på helgerna. Kram!

Anonym sa...

Inte klokt, hoppas att det är bra i övrigt/Ha det gott

Anonym sa...

Håller med er alla, men priset har höjts även här i storstan och det känns inte alls roligt. Vi bor så vi använder bilen väldigt lite, men vissa saker skulle inte fungera om vi inte hade den. Men visst är det fel, varför ska man "skälla" på bilisterna och varför ska de få ta hela ansvaret för miljön? Jag undrar om man resonerar så här i andra länder, men Sverige ska väl som vanligt vara bäst på allt på bekostnad av sin egen befolkning. Fy och skam, för höjda bensinpriser. Vi har inte ens råd att åka med husvagnen längre!! Kom just att tänka på när det var bensinransonering på 70-talet och jag skulle inte få lov att åka till min kusin på grund av det, gud vad arg jag var. Kan tänka mig att dagens barn också blir arga om de måste sitta hemma en hel sommar.